Süni csoport

Csoportunk profilja a kézműves tevékenység, mely áthatja mindennapjainkat. Nevünket a csoport fő tevékenységéhez illően a tűpárnára emlékeztető sün ihlette.

A kézművesség a kézműves mesterségek gyűjtőneve. Hagyományos technikákkal, természetes anyagokból magunk tervezzük és alkotjuk kézi technikával készített tárgyainkat. Kézműves foglalkozásaink témáját mindig az adott évszakhoz igazítjuk szoros összefüggésbe hozva ének-zenei ismeretekkel, matematikai tartalmú tapasztalatokkal, és a mesélés, verselés csodálatos világával.

Az alkotás során a gyermek megismerkedik saját képességeivel, alakul én-képe, hatással van önbizalmára, önállóságára. Mivel sokszor összedolgozva kis csoportban végzi a tevékenységet, így helyet kap az önálló munka mellett az együttműködés, a közös tevékenykedésben való részvétel. Erősödik közösségi érzése – az összetartozás élménye.

Az alkotómunka hatással van az érzékelés, észlelés, emlékezet, képzelet, figyelem, kitartás fejlődésére. Alakul a szín- és formaismeret, a számfogalom, a szerialitás, és a gondolkodás is. Bővül a szókincs, ezáltal formálódik az összefüggő beszéd.

Az alkotás folyamatában fejlődik a gyermek kézügyessége, finommotorikus képessége, ez megkönnyíti a helyes ceruzafogás kialakulását, a betűk, számok írásának megtanulását, a pontos, precíz vonalközben való munkát.

Terveink között szerepel kirándulások szervezése, kiállítások látogatása, népi kismesterségekkel foglalkozó emberek felkeresése.

Csoportunk kiemelt célja, feladatai:

  • Olyan szeretetteljes légkör megteremtése, mely a békés együttjátszást, együtt alkotást segíti elő, nem zavarja a nyugodt, kreatív játékot és gyermeki önkifejezést.

  • Tudatos tervezéssel biztosítjuk a vizuális önkifejezéshez szükséges eszközöket. (Elérhető helyen mindig használható lesz a "műhelysarokban" az olló, ragasztó, színes papír, gyurma, ceruza, festék, ecset).

  • Olyan játszóhelyek kialakítása, melyek figyelembe veszik a gyermek egyéni igényeit (több állandó, variálható kuckó feltételeinek megteremtése).

  • Mozgásos játéklehetőségek állandó biztosítása a csoportszobában (icka, labirintus).

  • A fejlesztőjátékok változatos felkínálásával gondolkodásuk fejlesztése.

  • Az élményszerző sétákon gyűjtött tapasztalatok beépítése a napi tevékenységekbe.