Rólunk

INTÉZMÉNYI MINŐSÉGPOLITIKA

JÖVŐKÉPÜNK: olyan ÓVODA, ahol
egészséges környezetben otthonosan mozgó, eleven eszű, tevékeny emberkék élik
boldog, élményekben gazdag gyermekkorukat.
 

Ennek elérése érdekében a FÜZESABONYI HÉTSZÍNVIRÁG ÓVODA ÉS BÖLCSŐDE vezetője, minden pedagógusa és segítő alkalmazottja közös összefogással arra törekszik, hogy a közoktatási intézmény partnerközpontú szemléletét erősítse, korrekt, kiszámítható együttműködést alakítva ki partnereivel, minden érdekelt fél megelégedésére.

Napjaink kihívásaira csupán magas szintű szakmai felkészültséggel rendelkező, folyamatos ön-, és továbbképzést vállaló pedagógusok tudnak megfelelni. Akik hivatásukban elkötelezettek, gyermekközpontú nevelési elveiket a családdal együttműködve valósítják meg. Akik a gyermekcsoportban biztonságos, nyugodt légkört teremtve, az egyéni bánásmód elvét alkalmazva nevelik a gyerekeket.

Mindannyian felelősek vagyunk azért, hogy nevelő–fejlesztő tevékenységünk során az elvárható legmagasabb szakmai színvonalat nyújtsuk. Intézményünk vezetősége elkötelezett a folyamatos minőségfejlesztés iránt, ösztönzi a kreativitást, az újszerű problémalátást – problémamegoldást, valamint az új gondolatokra való nyitottság képességének kialakítását. A fentiek megvalósulása, fenntartása és folyamatos fejlesztése eszközeként intézményünk minőségfejlesztési rendszert működtet.

AZ INTÉZMÉNY MŰKÖDÉSÉNEK HOSSZÚ TÁVRA SZÓLÓ ELVEI

Intézményünk, mint alapfokú nevelési- oktatási intézmény a 3-7 éves korú gyermekek intézményes nevelését látja el. Az óvoda funkciói közül a nevelési funkciót tekintjük elsődlegesnek. Nevelőmunkánk középpontjában a gyermeki személyiség áll. Tiszteletben tartjuk a gyermekek egyéniségét, érdeklődését, és segítjük önkifejezését, személyiségük fejlődését, képességeik, tehetségük kibontakoztatását. A gyermeki személyiség játék és egyéb tevékenységek révén fejlődik. Huzamos, hosszú időtartamokat hagyunk a játékra. Következetesen végigvisszük, hogy ez az óvodáskorú gyermekek fő tevékenységformája, éltető eleme, valamint a kisgyermeki tanulás igazi színtere és módszere. Növendékeink a környező világgal a maga komplexitásában ismerkedjenek meg. Környezetüket személyes élmények révén ismerjék meg, majd az így szerzett tapasztalataikat sokféle tevékenységben alkossák újra. Az óvodai nevelést, a családi nevelés kiegészítőjének tekintjük, nyitottak vagyunk a családi ház és más partnerek felé egyaránt. A jó családi légkörhöz, az otthon melegéhez hasonlító nevelési légkörben a szabadság és a korlátozás kellő arányában nyújtunk bizalmat, biztonságot, feltétel nélküli elfogadást. Nevelési programunk tiszteletben tartja a gyermeki szabadságjogokat és épít a pedagógusok módszertani szabadságára. Óvodánkban az óvodapedagógus modellt nyújtó játszótárs.

Egyéni elbírálás alapján fogadjuk, a gyermekcsoportokban integráltan neveljük a sajátos nevelési igényű gyermekeket. Az óvodai nevelésük elősegíti, hogy megismerkedjenek az őket körülvevő világgal, tapasztalatokat gyűjtsenek az együttélés szabályairól. A különféle tevékenységekben megtanulják kifejezni önmagukat, fokozatosan alakuljon ki érdeklődési körük, formálódjon egyéniségük.

Az egyes csoportok arculatát a gyermekek és óvodapedagógusok egyénisége érdeklődése, az adott csoport hagyományai formálják sajátossá. Óvodánk jellemzője ez a sokszínűség, a választás – hogy gyermeke számára a legmegfelelőbb csoportot válassza – a szülő szabadságjoga. Óvodánk kollektívája együttműködve, egymást erősítve és segítve, magas szintű szakmaiságot képviselve végzi a mindennapok során nevelő – fejlesztő munkáját. Fontosnak tartjuk az egymástól való tanulást és kihasználjuk a benne rejlő lehetőségeket a vegyes életkorú gyermekekből szervezett csoportokban, és a pedagógusok team-munkájának szervezése során egyaránt. A partneri igényfelmérés eredményein alapuló, újonnan kialakult jó gyakorlatot az óvoda minden csoportjában elterjesztjük.

Alapító okiratunk az alapfeladataink között határozza meg az óvodai nevelést, bölcsődei ellátást. Pedagógiai Programunk erre épül, legfőbb jellemzője a sokszínűség, a nyitottság és a gyermeki jogok tiszteletben tartása. Célunk: Az óvodás korú gyermekek sokoldalú, harmonikus fejlődésének, a gyermeki személyiség kibontakoztatásának elősegítése, az életkorilag legmegfelelőbb tevékenységi formák megválasztásával, a gyermekek adott fejlettségi szintjéhez igazodó készségfejlesztés, a képességek alapjainak lerakása.
Fő feladataink:
1. Az óvodai életmód jó szokásainak kialakításával, gyakorlásával az egészséges életvitel iránti igény megalapozása.
2. A gyermekek életkori sajátosságaihoz igazodó egészséges, barátságos környezetben, elfogadó, megértő, szeretetteljes pedagógiai attitűddel a gyermekek testi – lelki szükségleteinek, az érzelmi biztonság iránti igényének kielégítése, a pozitív önértékelés kialakítása, az önbizalom megalapozása, megerősítése.
3. A közösségi együttéléshez, a társas érintkezéshez szükséges erkölcsi tulajdonságok alakítása, a másság elfogadására nevelés.
4. A gyermekek esztétikai-érzelmi világának fejlesztése, a szépség, a harmónia, az esztétikai élmény iránti igény és fogékonyság kialakítása.
5. Pedagógiai tapintat alkalmazásával, a gyermeki jogok tiszteletbenntartásával, a gyermekek érdeklődésére, tevékenységi vágyára alapozva juttassunk el mindenkit saját képességei és lehetőségei maximumára.

Az óvodai nevelést, a családi nevelés kiegészítőjének tekintjük, igyekszünk megnyerni a szülőket a közös nevelés céljából. Ezért nyitottak vagyunk a családi ház és a társintézmények felé egyaránt. A családdal, illetve a társintézményekkel történő kapcsolattartást úgy igyekszünk kialakítani, a jól bevált hagyományokat őrizni, hogy mindez a gyermekek érdekeit szolgálja. Az intézmény személyi feltételei, tárgyi eszközei, az óvodapedagógusok tervező munkája nevelési céljaink elérését, feladataink megvalósulását szolgálja. Pedagógiai programunk a jelenlegi személyi feltételek mellett megvalósítható. Fontos feladatunk a gyermekvédelem, valamint a különös gondozást igénylő gyermekek integrált neveléséből adódó feladatok.

Tárgyi eszközeink: a játékok, fejlesztő eszközök folyamatos pótlást és a kor követelményeinek megfelelő minőségi bővítést igényelnek. Ebben óriási segítséget a Füzesabonyi Hétszínvirág Alapítvány nyújt.

Pedagógiai programunk tiszteletben tartja a gyermeki szabadságjogokat és épít a pedagógusok módszertani szabadságára. A nevelési célok, feladatok, az óvodai nevelés tevékenységformái az intézmény minden csoportjára nézve azonosak. Ezen túlmenően az egyes csoportok arculatát a gyermekek és óvodapedagógusok egyénisége, érdeklődése, az adott csoport hagyományai formálják sajátossá. Hagyományainkat értéknek tekintjük, ápoljuk, és továbbfejleszteni igyekszünk.

 


Elérhetőség

Füzesabonyi Hétszínvirág Óvoda és Bölcsőde

3390 Füzesabony, Honvéd út 21.